Tippek, Trükkök, Praktikák

A biztonság mindenek előtt!

Kerékpár tippek, trükkökJavasoljuk, hogy minden egyes biciklizés megkezdése előtt az következő gyors ellenőrzéseket hajtsátok végre a bringán.

Anya és csavar

Vizsgáld meg, van-e olyan rész a cangán, ami lazának érződik esetleg zörög. Az ellenőrzés legegyszerűbb módja, ha az első kereket megemeled a 10cm – 15 cm-re és visszaejted. Ha laza alkatrészt találsz, azonnal húzd meg.

Kerék és gumi

Csekkold a keréknyomást. 4 és 6 bar közötti értéknek kell lennie a kerékpár típusától függően. Amennyiben szükséges pumpáld fel a gumikat. Nézd meg, hogy a kerék futófelületén és oldalán nincsen-e sérülés, vágás. Cseréld le a sérült kereket, mielőtt újra a bringára ülnél. Forgasd egyenként a kerekeket szabadon a levegőben. Ha valamelyik kerék függőleges vagy oldalirányú ütése nagyobb, mint 2mm, akkor centíroztasd cangád kerekét, mielőtt újra használod.

Fék
Győződj meg, hogy a fékkar nem húzható egészen a kormányrúdig. Amennyiben szükséges, állítsd be a fékeket.

Gyorszár

Ellenőrizd, hogy a gyorszárak a kerekeken, illetve a nyeregcsőnél megfelelően beállítottak legyenek.

Kormány és nyereg

Ellenőrizd, hogy a nyereg, a kormány, a kormányszár és a kormányszarvak nem állítódhatnak-e el a bringádon. Nézd meg a markolatok szoros voltát. Amennyiben szükséges, cseréld le a markolatokat.

Sisak

Javasoljuk, hogy biciklizéskor mindig viselj jó minőségű védősisakot. Fordulj bizalommal hozzánk!

Macskaszem

A macskaszemek kerékpárod fontos biztonsági elemei közé tartoznak. Egyes országokban kötelezően előírják macskaszemek felszerelését előre, hátulra, a pedálokra, valamint a kerekekre.

Világítás

Ha szürkület után is használod a biciklidet, akkor világítással kell ellátni azt, hogy lásd az utat, és kikerüld a veszélyforrásokat, valamint hogy mások is lássanak.

Gyakran tapasztaljuk, hogy a kerékpárokat csak használják, de a karbantartás már nincs arányban a használattal.

Ha rendszeresen karbantartod a kerékpárod, akkor azzal nem csak a szerviz dolgát könnyíted meg, hanem saját magadnak is költséget takarítasz meg.
Javaslatunk, hogy a használattal arányosan tartsd karban a kerékpárod, ez annyit tesz, hogy ha például napi legalább 30 km tekersz, minimum kéthetente ellenőrizd a lánc kenését, a túlkenés sem előnyös nagyobb kárt okoz,mint a száraz lánccal való tekerés. 3 lánckenést követően egy teljes lánc és fogaskerék tisztítás javasolt, hogy a felhordott olaj, és kosz réteget eltávolítsuk. Így tiszta láncra visszük fel az új olajréteget. Kenés után érdemes a fokozatokat végig váltogatni és a felesleget egy tiszta ronggyal letörölni.

Ha magad végzed a kerékpár általános tisztítását úgy a következőkre érdemes figyelni. Ha a bicikli elkoszolódott sokan autómosókba viszik, ahol a magasnyomású gőzborotvával tisztítják a kerékpárt, ami sok esetben vezet a későbbiekben komoly hibákhoz. Ha magas nyomású rendszerrel tisztítod a kerékpárod a hajtást és a csapágyakat, középrészt, kerékagyakat nem szabad túl közelről célba venni ugyanis ilyenkor kimossuk a zsírt a forgó alkatrészekből ez egy még garanciális bicikli esetén is olyan hibákhoz vezethet, amit nem fedez a garanciális időszak és ezzel komoly költségekbe sodorhatjuk magunkat.

Érdemes tehát több időt rászánva lemosni a kerékpárunkat.

Ha aktívan biciklizel, és inkább ránk bíznád a szervizt akkor egy évben minimum kétszer érdemes elhoznod egy középgenerálra a bringád. Ilyenkor ellenőrizzük a lánc és fogaskerekek állapotát a fékbetéteket beállítjuk a váltókat és a fékeket. Ha szükségesnek tartjuk, akkor javasoljuk az elhasználódott alkatrészek cseréjét.
Ha napi 30 km-t tekersz vagy ennél többet akkor egy évben egy nagygenerál is javasolt ilyenkor a kerékpárt teljesen szétbontjuk vázra az elkoszolódott alkatrészeket tisztítjuk az elhasználtakat pedig megbeszélés szerint cseréljük.

Ha ezeket az alapszabályokat betartod, mindig megbízható és jól működő bicikli nyergében élvezheted a tekerést.